آر پی ام اسپرت

پیشنهاد سردبیر / اخبار

پیشنهاد سردبیر / ویدئوها

چرا مکس ورشتپن نتوانست دوباره از همیلتون سبقت بگیرد

چرا مکس ورشتپن نتوانست دوباره از همیلتون سبقت بگیرد

۱۴۰۰-۰۱-۰۹
۱۲:۰۰
آرپی‌ام اسپرت -

فرمول یک بحرین ۲۰۲۱ در شرایطی آغاز شد که مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون توانستند جایگاه‌های اول و دومی خودشان راحفظ کنند ولی هنگامی که زمان تعویض لاستیک‌ها فرارسید، این تیم مرسدس بود که با یک استراتژی خوب، توانست کاری کند که لوئیس همیلتون، ورشتپن را آندرکات کند.

رقابت و تنش در ادامه‌ بین این دو راننده بالاگرفت تا اینکه در دور ۵۳ و در پیچ شماره ۴ و هنگامی که تنها ۳ دور به پایان مسابقه باقی مانده بود، ورشتپن توانست از همیلتون سبقت بگیرد و جایگاه نخست خود را پس بگیرد ولی چون هنگام سبقت‌گیری از محدوده‌ی پیست خارج شده بود، دو انتخاب برایش وجود داشت. یا اینکه جایگاه خود را حفظ کن و تلاش کند که تا در ۳ دور باقی مانده فاصله‌ی خود با همیلتون را بیش از ۳ ثانیه کند تا در هنگام دریافت جریمه‌ی ۵ ثانیه‌ای، رده‌ی خود را از دست ندهد و یا اینکه جایگاه کسب کرده را به همیلتون پس بدهد و مجددا به او حمله کند.

او (مکس ورشتپن) راه دوم را انتخاب کرد ولی در ادامه نتوانست به همیلتون حمله کند و جایگاه نخست را کسب کند و درنهایت با اختلاف ۰.۷۴۵ ثانیه‌ای نسبت به همیلتون در رده‌ی دوم ایستاد.

ولی سوالی که برای همه پیش آمد این بود که چرا برای بار دوم ورشتپن نتوانست از همیلتون عبور کند.

مکس ورشتپن، راننده تیم

فرمول یک

ردبول در پاسخ به این سوال گفت :

دنبال کردن لوئیس همیلتون بعد از پس دادن رده، بسیار برایم سخت شد.

در دور ۴۳ و پیچ شماره ۱۳ من کم‌فرمانی زیادی داشتم و بسیاری از لاستیک خودم را در آن لحظه از دست دادم و پس از لحظه، من دیگر لاستیک زیادی برای حمله نداشتم.

درست است که لاستیک‌های من ۱۰ تا ۱۱ دور از لاستیک‌های همیلتون تازه‌تر بودند ولی با این خودروها که هنگامی که فاصله با خودروی جلویی به ۱.۵ ثانیه میرسد، از بین میرود و وزش باد به نوعی بود که اصلا کمک نمیکرد، کاری از من ساخته نبود.

ورشتپن در مورد پس دادن رده به همیلتون در همان دور ولی پس از چند پیچ هم گفت که این امکان وجود داشت ولی ناعادلانه بود چون فرصت DRS داشت تا دوباره به همیلتون حمله کند.

درصورتی که به نظر میرسد ورشتپن از استراتژی تیم ردبول راضی نبود، کریستین هورنر، مدیر تیم فرمول یک مرسدس مورد استراتژی این تیم گفت :

در ابتدای مسابقه، خودروهای مرسدس سرعت بسیار بالایی داشتند و علیرغم تلاش‌های مکس ورشتپن، او نتوانست فاصله‌اش را با همیلتون به کمتر از ۲ ثانیه برساند.

آنها زودتر از ما پیت استاپ کردند تا ما را آندرکات کنند ولی ما دیرتر این پیت استاپ کردیم تا لاستیک‌های تازه‌تری داشته باشیم ولی متاسفانه به قدری لاستیک داشت که بتواند دفاع کند و مکس را پشت سر خود نگه دارد.

@rpmsport
کانال تلگرام ما

اخبار مشابه

ویدئوهای مشابه

جدول پخش زنده

ساعت

تاریخ

عنوان

۰۸:۰۰

۱۳۹۹-۱۰-۰۶

۲۴ ساعته اسپا ۲۰۲۰ - بخش ۱

۰۹:۰۰

۱۳۹۹-۱۰-۰۷

فرمول یک پرتغال ۲۰۲۰

۰۹:۳۰

۱۳۹۹-۱۰-۰۸

موتوجی‌پی اروپا ۲۰۲۰

۰۸:۰۰

۱۳۹۹-۱۰-۰۹

۲۴ ساعته اسپا ۲۰۲۰ - بخش ۲

نفرات برتر

امتیاز

نام و نام خانوادگی

رتبه

5

مرتضی مهدی

1

4

علی بنی‌اشراف

2

4

آرش کیان‌مهر

3

2

علیرضا جدیدی

4

1

سهراب ابراهیمی

5

1

ریحانه نجفی

6

0

سینا صالحی

7

0

مرتضی احمدی

8

0

صمد بهرامی

9

0

ماجد

10

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید
برای ثبت دیدگاه خود، باید یک حساب کاربری فعال داشته باشید و سپس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید برای ایجاد حساب کاربری میتوانید به اینجا مراجعه کنید در صورت درج هرگونه مطالب توهین‌آمیز، غیراخلاقی، سیاسی و بی‌ارتباط با مطلب منتشر شده، دیدگاه حذف و حساب کاربری مسدود میشود
ایمیل :
رمز عبور :
دیدگاه :

296

جدول پخش زنده

ساعت

تاریخ

عنوان

۰۸:۰۰

۱۳۹۹-۱۰-۰۶

۲۴ ساعته اسپا ۲۰۲۰ - بخش ۱

۰۹:۰۰

۱۳۹۹-۱۰-۰۷

فرمول یک پرتغال ۲۰۲۰

۰۹:۳۰

۱۳۹۹-۱۰-۰۸

موتوجی‌پی اروپا ۲۰۲۰

۰۸:۰۰

۱۳۹۹-۱۰-۰۹

۲۴ ساعته اسپا ۲۰۲۰ - بخش ۲

۰۹:۰۰

۱۳۹۹-۱۰-۱۰

لمانز ۲۰۲۰ - بخش ۱

نفرات برتر

امتیاز

نام و نام خانوادگی

رتبه

5

مرتضی مهدی

1

4

علی بنی‌اشراف

2

4

آرش کیان‌مهر

3

2

علیرضا جدیدی

4

1

سهراب ابراهیمی

5

1

ریحانه نجفی

6

0

سینا صالحی

7

0

مرتضی احمدی

8

0

صمد بهرامی

9

0

ماجد

10

پیشنهاد سردبیر / اخبار

پیشنهاد سردبیر / ویدئوها

© تمام مطالب منتشر شده، برای سایت آرپی‌ام اسپرت میباشد و هرگونه انتشار بدون ذکر منبع، پیگرد قانونی دارد

درباره ما دانلود اپلیکیشن عضویت