سباستین فتل، رانندهی آلمانی تیم فرمول یک استون مارتین در سال گذشته برای تیم فراری رانندگی میکرد. او که اولین سال حضورش را در تیم استون مارتین تجربه میکند، در مسابقهی اول این فصل یعنی فرمول یک بحرین ۲۰۲۱ به هیچ عنوان عملکرد خوبی نداشت و در نهایت در ردهی هجدهم این مسابقه را به پایان رساند.
مارکو هلموت، دایرکتور تیم
فرمول یکردبول بر این باور است که بهتر بود سباستین فتل این فصل را استراحت میکرد و در فرمول یک شرکت نمیکرد در سال آینده، یعنی سال ۲۰۲۲ مجددا در این مسابقات حاضر میشد.
گفتههای مارکو هلموت در پاسخ به سوالات خبرنگاران درمورد عملکرد و شرایط فعلی سباستین فتل :
من این عقیده را داشتم و به شما نیز گفته بودم که او (سباستین فتل) باید یک سال از فرمول یک دور بماند و خودش را پیدا کند و این سوال را از خود بپرسد که از فرمول یک چه میخواهد؟
من باور دارم که در فرمول یک ۲۰۲۲ فرصتهای بسیار زیادی وجود خواهد داشت ولی او (سباستین فتل) این کار را نکرد و اکنون در صندلی تیم استون مارتین مینشیند. تیمی که مانند مرسدس از کمبود ریک (زاویهی بین کف خودرو با سطح زمین) رنج میبرد.
فرمول یک بحرین ۲۰۲۱ مسابقهای نبود که باعث تسکین سباستین شود.
با اینکه بسیاری از قوانین فرمول یک ۲۰۲۱ نسبت به قوانین ۲۰۲۰ تغییری نکردند ولی قانون کاهش زاویهی ریک خودروها باعث کاهش چشمگیر سرعت خودروها شده است. این کاهش سرعت در برخی خودروها بیشتر و در برخی کمتر به چشم میخورد. استون مارتین از آن دسته تیمهایی است که از این قانون ضربهی زیادی خورده است، بطوری که اوتمایر زافنار، مدیر تیم فرمول یک استون مارتین اعلام داشته است که خودروی این تیم در هر دور تقریبا به میزان یک ثانیه از خودروی فرمول یک تیم مرسدس کندتر است.
برچسبهای این خبر :
سباستین فتلمارکو هلموتاستون مارتین