مکس ورشتپن پیروز فرمول یک فرانسه ۲۰۲۱ شد و توانست مجددا لوئیس همیلتون را شکست دهد و در جدول ردهبندی اختلاف خود را با رانندهی بریتانیایی تیم مرسدس بیش از پیش کند.
مکس ورشتپن درحالی که پیشتاز مسابقه بود تصمیم گرفت تا دومین پیت استاپ خود را انجام دهد چراکه احتمال داشت همیلتون دومین پیت استاپ خود را انجام دهد و با لاستیکهای تازهتر به او حمله کند. اما همهی تمرکز تیم مرسدس برروی نبرد همیلتون با ورشتپن نبود، جدال والتری بوتاس و سرجیو پرز، راننده مکزیکی تیم ردبول را نیز بررسی میکردند و در نظر داشتند تا والتری بوتاس حداقل بتواند مسابقه را در ردهی سوم و جلوتر از سرجیو پرز به پایان برساند تا امتیاز بیشتری کسب کنند.
اختلاف والتری بوتاس و مرسدس از جایی شروع شد که مرسدس تصمیم گرفت در اولین پیت استاپ از لاستیکهای هارد (سخت) برای رانندگانش استفاده کند تا با انتهای مسابقه با آنها رانندگی کنند و این درحالی بود که بوتاس به تیم اعلام کرد ردبول میخواهد ۲ پیت استاپ انجام دهد و اگر آنها استراتژی تک پیتاستاپ را انتخاب کنند، بازنده خواهند بود.
همین اتفاق هم افتاد و نه تنها مکس ورشتپن توانست از رقیب اصلی خود یعنی لوئیس همیلتون سبقت بگیرد، بلکه سرجیو پرز هم از والتری بوتاس سبقت گرفت و جایگه سومی او را کسب کرد تا رانندهی فنلاندی تیم مرسدس بیش از پیش عصبانی شود.
اکنون والتری بوتاس لحظات حساس خود را در تیم مرسدس سپری میکند چرا که اگر عمکرد ضعیفی از خود به نمایش بگذارد، بلافاصله تیم مرسدس میتواند از جورج راسل، راننده اول تیم ویلیامز و بخت اول جایگزینی بوتاس استفاده کند.
توتو ولف هم پس از فرمول یک فرانسه و شنیدن صحبتهای بوتاس اعلام کرد که جالب است بالاخره اعتراضات والتری بوتاس را نیز میشنود و این موضوع بسیار هیجان انگیز است.
برخی افراد بر این باور هستند که اگر بجای والتری بوتاس در چنین شرایطی بودند هرگز صحبتی نمیکردند و مقابل همگان به عملکرد تیم خود اعتراض نمیکردند تا شرایط ادامهی همکاری با تیم را از دست ندهند.
برچسبهای این خبر :
فرانسهمرسدسوالتری بوتاس