مکس ورشتپن، راننده هلندی تیم ردبول، تمام دورهای مسابقه را در جایگاه سوم پشت سر میگذاشت.
او در شروع مسابقه رقابتی با دنیل دیکیاردو راننده تیم رنو داشت ولی پس از مدت کمی جایگاه سومی خود را تثبیت کرد و پس از اینکه خیالش از بابت حمله های دنیل ریکیاردو راحت شد، تمام تمرکز خود را بر روی راننده پیش روی خود یعنی والتری بوتاس گذاشت.
مکس ورشتپن زودتر از سایر رانندگان پس از وقوع تصادف بین آنتونیو جیوویناتزی و جورج راسل و آمدن خودروی ایمنی، استراتژی خود را به پایان مسابقه با یک پیت استاپ تغییر داد و لاستیک های هارد (سخت) را برای او درنظر گرفتند.
پس از اتمام مسابقه، ورشتپن توضیحاتی در مورد استراتژی مدیریت لاستیک هایش گفت و البته این را نیز گفت که این کار باعث شد تا مسابقهی خستهکنندهای در پیست هیجان انگیز اسپا داشته باشد.
البته از این موضوع نیز نباید غافل شد که اگر ورشتپن دو پیت استاپ انجام میداد، به دلیل اتلاف وقت در پیت لین، دنیل ریکیاردو که پشت سر او قرار داشت از او سبقت میگرفت و جایگاه سومی را کسب میکرد.
مکس ورشتپن (راننده اول تیم ردبول) :
من با لاستیک های هارد سعی داشتم با خودم را به بوتاس برسانم که به او دستور دادند سرعت خود را زیاد کن و همین باعث شد تا اختلاف من با او بیشتر شود.
سپس هنگامی که تنها ۱۰ دور به پایان مسابقه باقیمانده بود ارتعاش زیادی در لاستیک ها حس میکردم و کم فرمانی های زیادی در طول مسابقه رخ داد.
سپس با تیم در مورد یک پیست استاپ دیگر صحبت کردیم و به دلیل وجود دنیل ریکاردو و احتمال او از من، تصمیم گرفته شد تا من با همین لاستیکها مسابقه را به پایان برسانم.
سپس وی افزود :
این واقعاً خجالتآور است که در پیست هیجان انگیز و خارقالعادهای مثل اسپا، نمیتوانیم خودروها را با حداکثر توان برانیم.
مسابقه بسیار خستهکننده بود اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم بسیار خجالتآور بود چرا که من واقعاً از رانندگی در این پیست لذت میبرم.
مسابقه ۴۴ دور بود درسته؟ من ۳۸ دور از این ۴۴ دور را در حال مدیریت لاستیک هایم بودم.
کریستین هورنر (مدیر تیم ردبول) :
شما برای ایجاد فاصله و اختلاف بین خودروها به استراتژی های مختلفی نیاز دارید.
کار ابتدایی و اساسی که باید انجام بشود این است که تعداد استراتژی ها را برای شرکت در مسابقه افزایش دهیم.
تقریبا بسیار از تیم ها از استراتژی تک پیت استاپه استفاده کردند و این باعث میشود تا شاهد یک مسابقهی هیجان انگیز نباشیم.
برچسبهای این خبر :
مکس ورشتپنردبولمدیریت لاستیک